ВИЗУЕЛНИ ТИПОВИ – УЧЕЊЕ ГЛЕДАЊЕМ
КАРАКТЕРИСТИКЕ | ВИЗУЕЛНИ ТИПОВИ – САВЕТИ | |
---|---|---|
|
|
AУДИТИВНИ ТИПОВИ – УЧЕЊЕ СЛУШАЊЕМ
КАРАКТЕРИСТИКЕ | АУДИТИВНИ ТИПОВИ – САВЕТИ | |
---|---|---|
|
|
КИНЕСТЕТИЧКИ ТИПОВИ – “ТЕЛЕСНО” УЧЕЊЕ
КАРАКТЕРИСТИКЕ | КИНЕСТЕТИЧКИ ТИПОВИ – САВЕТИ | |
---|---|---|
|
|
Технике учења
Подвлачење | |
---|---|
Не подвлачити при првом читању. Подвлачити кључне појмове за лекцију, не само дефиниције и набрајања. Подвлачити различитим бојама или различитим врстама линија, стављати знакове поред градива (нпр. ! за важно, ? за недовољно јасно, ::: или ... за набрајање, цртати, писати по маргинама. Не учити напамет подвучено. |
Одговарање на питања и смишљање питања | |
---|---|
Одговорити на питања после лекције. Смислити додатна питања.
Ући у наставникове "ципеле" односно размислити о томе каква питања наставник најчешће поставља и смислити неколико примера и одговорити на њих. |
Активно читање | |
---|---|
Прво читање треба да буде површно. Стећи идеју о чему се ради затим све детаљније ишчитавати текст размишљајући о њему. Читање на глас. |
Преслишавање | |
---|---|
Не преслишавати се после првог читања. Ни после другог. Са преслишавањем почети тек кад се лекција прочита више пута.
Материјал који се учи напамет обавезно прочитати бар 2 пута са разумевањем (попут песмица). Преслишавати се обавезно на глас. Пожељно је присуство другог. Преслишавање по целинама-преслишавати се по целинама-пасусима па на крају преслишавати се целу лекцију. |
Менталне мапе | |
---|---|
Један централни кључни појам око кога се "гранају" остали делови лекције. Линије могу бити криве, различите дебљине, пожељно у различитим бојама. Могу се додавати и цртежи а структура треба да буде јасна и повезана. | |
Прављење белешки | |
---|---|
По тезама. Повезивање више лекција кратким резимеима. Не треба да буде пуко преписивање. Прављење белешки на папирићима-стикерима: узети папириће у више различитих боја, на папириће једне боје писати само дефиниције, на папириће друге боје само одлике и све тако до краја лекције. Папириће лепити на видно место.
Локус метод – просторно памћење, градиво се памти у односу на то где је смештено на папиру. |
Акроним и Акростих | |
---|---|
Акроним представља измишљену комбинацију слова, при чему свако слово треба да подсети на чињеницу коју треба запамтити.
ПАБ-Пиринеји, Апенини, Балкан Акростих је измишљена реченица у којој прво слово сваке речи треба да подсети на оно што треба запамтити. Хана има булдога и хрчка. Хришћанство, ислам, будизам и хиндуизам. |
Технике учења (Power Point презентација) |
Добро учити и добро памтити значи размишљати о ономе што се учи!